
MAZL op het voortgezet onderwijs her-erkend
Recent is de interventie MAZL vo her-erkend op het niveau ‘eerste aanwijzingen voor effectiviteit’
Op deze pagina vind je een selectie van relevante informatie en inspiratie. Bekijk onze NCJ-publicaties, luister onze podcasts, laat je inspireren door blogs of selecteer de thema’s waar jij benieuwd naar bent.
Tip: als je wilt filteren op zowel type als thema, vink ze hieronder dan allebei aan.
Type’s
Thema’s
Recent is de interventie MAZL vo her-erkend op het niveau ‘eerste aanwijzingen voor effectiviteit’
Artikel geschreven door NCJ-adviseurs Nathalie Drost en Mark Weghorst over de duurzame preventieve aanpak van schoolverzuim.
Een interactief, digitaal document voor iedereen die geïnteresseerd is in MAZL en aan de slag gaat met de implementatie hiervan.
MAZL is een interventie om schoolverzuim aan te pakken en wordt beheerd door het NCJ. Voor deze interventie is een nieuw handboek ontwikkeld: een interactief, digitaal document voor iedereen die geïnteresseerd is in MAZL en aan de slag gaat met de implementatie van MAZL in de praktijk.
Er wordt steeds meer bekend over de omvang van school(ziekte)verzuim in het onderwijs. Er vinden veel onderzoeken plaats die leiden tot aanbevelingen om in actie te komen. Een aantal artikelen en onderzoeken brengen wij graag onder de aandacht.
Schoolverzuim is een meervoudig vraagstuk. Waar er in de wet en ook in het intuïtieve begrip een kloof ligt tussen geoorloofd en ongeoorloofd verzuim, is er in de praktijk vaak sprake van samenhang. Schoolverzuim is ook een sluipend gevaar. Ziekteverzuim begint vaak ‘klein’.
Tijdens de lunch van een onderzoeksdag schoven we digitaal aan tafel bij Esther Pijl en Yvonne Vanneste die net die dag bezig waren met de analyse van 200 gesprekken over 3 jaar met 22 scholen die in het ontwikkelen van M@ZL-PO betrokken waren.
Heb je een gebruikersaccount? Dan ontvang je van ons een mail om je account opnieuw te activeren.