Inspiratie

Op deze pagina vind je een selectie van relevante informatie en inspiratie. Bekijk onze NCJ-publicaties, luister onze podcasts, laat je inspireren door blogs of selecteer de thema’s waar jij benieuwd naar bent.

Tip: als je wilt filteren op zowel type als thema, vink ze hieronder dan allebei aan. 

Type’s

Thema’s

Externe link

Interview in ‘Arts in Spe’ over laaggeletterdheid

NCJ-adviseur Ellen-Joan vertelt in een interview van het blad 'Arts in Spe' over laaggeletterdheid: hoe herken je laaggeletterdheid, hoe maak je het bespreekbaar en wat is de link met gezondheid?

Webinar

Webinar ‘Taalstimulering in de geboortezorg’

Opname van het webinar 'Taalstimulering in de geboortezorg' van 13 september 2022.

Blog 13 september 2022

Iedereen het recht op bestaan en zekerheid

We hoeven de kranten maar open te slaan en het woord ‘crisis’ vliegt je om de oren. Voor alles wat niet lekker lijkt te gaan in dit land, creëren we inmiddels een crisis.

NCJ publicatie

JGZ verspreidplaats van Kinderzwerfboeken??!!

De innovatie-pioniers hebben het ondersteunen van het idee om Kinderzwerfboeken op JGZ-locaties te plaatsen omarmd

Externe link

Prestaties en welbevinden in het VO

PISA meet elke drie jaar wereldwijd de prestaties en het welbevinden van 15-jarigen in het voortgezet onderwijs. Van alle 77 landen die aan PISA-2018 hebben deelgenomen, hebben 23 landen een hogere score voor leesvaardigheid behaald dan Nederland.

Externe link

De boekstartcoach op het consultatiebureau

De BoekStartcoach komt wekelijks op het consultatiebureau en ondersteunt de jeugdarts en -verpleegkundige door met ouders in gesprek te gaan en gerichte voorleesondersteuning te bieden.

Externe link

Effectieve jeugdinterventie: VVE Thuis programma

Effectieve jeugdinterventie: VVE Thuis is een programma voor voor- en vroegschoolse educatie (vve) in gezinnen, gericht op het vergroten van de onderwijskansen van kinderen.

Welkom op onze nieuwe website!

Heb je een gebruikersaccount? Dan ontvang je van ons een mail om je account opnieuw te activeren.