Maak het gesprek over geld normaal
Het NCJ peilde voor de vijfde keer onder professionals of zij de signalen van geldzorgen bij jeugdigen en/of hun ouders/opvoeders herkennen en hun mogelijkheden om iets met deze signalen te doen.
Nieuws 29 juni 2021
De Kennisrotonde is uitgebreid met het thema Jeugd! De Kennisrotonde is een uniek loket voor de snelle beantwoording van vragen uit de praktijk. Iedereen die werkt in het onderwijs of in het jeugddomein kan vragen stellen. Deze vragen beantwoordt de Kennisrotonde met wetenschappelijk gefundeerde inzichten over wat wel en wat niet werkt.
Op basis van de antwoorden – die wijd verspreid worden – kunnen jeugdprofessionals evidence-based beslissingen nemen. Zo verbeteren wetenschappers en professionals samen nog sneller de ondersteuning en hulp aan jeugdigen en hun ouders.
Heb je wel een vaag idee, maar nog geen concrete vraag? Geen nood! De kennismakelaar kijkt naar de vraag – rijp of groen – die binnenkomt en neemt contact met je op om er een goede onderzoeksvraag van te maken.
Tot nu toe ging de Kennisrotonde over onderwijs en werden vragen beantwoord als Wat zijn de meest gunstige tijdstippen om les te geven aan vo-leerlingen voor hun leerprestaties? of Wat is het effect van de inrichting van schoolgebouwen voor primair onderwijs op de ontwikkeling van leerlingen? Dergelijke vragen kunnen we nu stellen vanuit het brede jeugddomein.
De Kennisrotonde is vanaf 1 juli klaar om te gaan draaien. Er is al enorm veel kennis voorhanden. De Kennisrotonde zorgt ervoor dat die kennis terecht komt waar ze nodig is: in jouw dagelijkse werk.
Het NCJ peilde voor de vijfde keer onder professionals of zij de signalen van geldzorgen bij jeugdigen en/of hun ouders/opvoeders herkennen en hun mogelijkheden om iets met deze signalen te doen.
Het ouderperspectief is belangrijk voor beleid, praktijk en onderzoek, maar komt nog niet altijd goed in beeld. Met de Balansmeter krijgen ouders inzicht in hun draagkracht en draaglast en kunnen ze hun ervaringen delen. Help mee om hun stem te laten horen door de Balansmeter te verspreiden!
De centrale vraag van het proefschrift was, hoe kunnen zorgpraktijken beter worden afgestemd op de dagelijkse realiteit en perspectieven van kinderen met obesitas die in achtergestelde wijken wonen, om hun gezondheid en welzijn te verbeteren?
"*" geeft vereiste velden aan