NCJ vacature: communicatiemedewerker (32-26 uur)
Het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ) heeft een vacature openstaan. Hieronder lees je meer over de functies van communicatiemedewerker.
Nieuws 28 april 2022
Families die te maken krijgen met oorlogsdreiging en gedwongen zijn hun huis of zelfs hun land te verlaten, kunnen logischerwijs veel stress ervaren. Het is belangrijk om volwassenen die in zulke omstandigheden voor kinderen zorgen goed te ondersteunen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat positief, warm en aanwezig ouderschap de negatieve gevolgen van oorlog, geweld en stress kan verminderen.

Op 21 april organiseerden Families Foundation, OuderWijzer en het NCJ hier een webinar over. Prof. dr. Rachel Calam en prof. dr. Alaa El-Khani van de Universiteit van Manchester gaven tijdens het webinar uitleg over op opvoeden, ouderschap en de impact hiervan op trauma. Daarnaast vertelden ze over de achtergrond van de folder met informatie en praktische tips voor volwassenen die voor kinderen zorgen tijdens conflicten en ontheemding. De informatie is gericht op blijvend ouderschap in het geval van oorlogssituaties, voor wie daarvoor op de vlucht is of bij aankomst in een nieuw land. Professionals en vrijwilligers in alle landen waar gezinnen uit oorlogssituaties aankomen kunnen hiermee direct praktische opvoedsteun aanbieden.
Download hier de informatie in verschillende talen:
Het webinar is terug te kijken via onderstaande link. De powerpoint is hier te downloaden.
Bekijk ook de TED talk van Prof. dr. Alaa El-Khani over ouderschap in oorlogssituaties: “What it’s like to be a parent in a war zone”.
Meer informatie:
"*" geeft vereiste velden aan
Het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ) heeft een vacature openstaan. Hieronder lees je meer over de functies van communicatiemedewerker.
Robin Hood neemt van hen die genoeg hebben en geeft aan hen die dat nodig hebben. Dat gaan we doen in dit meerjarige project: we zorgen dat gezinnen met jonge kinderen geen geld mislopen.
In een challenge voor de Universiteit Utrecht gingen vier masterstudenten aan de slag met de vraag wat het belang is van overgangsrituelen voor jeugdigen op school.