Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 24 mei 2023
De bevindingen van de Staat van het Gezin 2023 geven genoeg reden om aandacht te besteden aan (toekomstige) ouders. Om inzicht te krijgen in de ervaringen en behoeften van ouders met betrekking tot de balans in opvoeding en ouderschap, is de Balansmeter weer beschikbaar van 24 mei tot en met 14 juni. Wil je ons helpen de Balansmeter onder ouders te verspreiden?
De Balansmeter is een waardevol instrument gebleken om ouders te ondersteunen in hun zoektocht naar de juiste balans. Het invullen van de (anonieme) vragenlijst geeft aanleiding voor een mooi gesprek. Dit blijkt ook uit de woorden van een ouder die de Balansmeter heeft ingevuld:
“Mijn partner en ik hebben beide online de vragenlijst van de Balansmeter voor ouders ingevuld. In onze ogen een heel interessant onderzoek. Het heeft ons veel goede gesprekken opgeleverd thuis. Voor ons als kersverse ouders een echte meerwaarde in de zoektocht naar de juiste balans.”
We hopen natuurlijk dat de Balansmeter door veel ouders wordt ingevuld. Wil jij ons helpen met het verspreiden van de (anonieme) vragenlijst onder ouders? Bekijk onze tips en deelbare berichten.
De Balansmeter is op systematische wijze ontwikkeld vanuit UMC Utrecht in nauwe samenwerking met ouders, praktijk en wetenschap en bedoeld om het ouderperspectief een stem te geven.
"*" geeft vereiste velden aan
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.