Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 4 oktober 2017
Conflictscheidingen eisen veel van (JGZ-)professionals: hoe kom ik achter wat speelt? Is er sprake van partnergeweld, dat in de helft van dit soort scheidingen voorkomt? Kom 26 en 27 oktober naar de conferentie ‘Effectief werken bij conflictscheidingen’ om effectiever met deze doelgroep om te gaan.
Over de conferentie
Op donderdag 26 en/of vrijdag 27 oktober 2017 wordt een conferentie georganiseerd over de aanpak van conflictscheidingen. De conferentie biedt een aantal interventies, methodieken en inzichten die je als professional kunt gebruiken om beter zicht te krijgen op aard en ernst van de aantijgingen en het geweld. Hierdoor is het mogelijk om met deze moeilijke doelgroep te blijven werken waarbij veiligheid geborgd is, de focus komt te liggen bij het belang van het kind en je als hulpverlener uit het conflict kunt blijven.
Aanwezige sprekers:
Lees meer over het programma en aanmelden
Investeren in ouderschap
Het ouderschap is één van de grootste uitdagingen van het leven. Investeren in een positieve beleving van het ouderschap is een belangrijke beschermende factor voor het veilig en gezond opgroeien van kinderen. Als JGZ-professional heb je hierin een belangrijke rol. Lees meer over ouderschap en oudergericht kijken
Bekijk ook:
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.