
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 31 maart 2022
Voor onze opleiding Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit van Leiden schrijven wij (10 derdejaars studenten) onze bachelor scriptie. In opdracht van het NCJ en de GGD Zeeland doen wij onderzoek naar de draagkracht en draaglast van jongeren. Wat geeft of kost jongeren energie? We willen er graag achter komen hoe jongeren van 13 tot en met 18 jaar zich voelen over onderwerpen uit het dagelijks leven. Het onderzoek is gesplitst in twee leeftijdscategorieën.
Voor de jongeren van 13 tot en met 15 jaar is een digitale vragenlijst opgesteld over zes verschillende domeinen die gaan over draagkracht en draaglast. De domeinen zijn achtereenvolgens: fysiek welzijn, mentaal welzijn, sociale relaties, persoonlijke leefomgeving, schoolbeleving en vrijetijdsbesteding.
Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 20 minuten.
Voor de jongeren van 16 tot en met 18 jaar is een digitale vragenlijst opgesteld over vijf domeinen. De domeinen zijn achtereenvolgens: individueel, familie, leeftijdsgenoten, school/opleiding, omgeving/tijdsbesteding.
Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 20 minuten.
Wij zouden het zeer waarderen als u onze wervingsbrieven met daarin de links naar de vragenlijsten bij de betreffende doelgroepen zou willen uitzetten.
De wervingsbrieven vindt u hieronder. In deze brieven wordt nog meer informatie gegeven over wat van belang is voor de jongeren.
De vragenlijsten kunnen worden ingevuld tot en met 10 april 2022.
Let er alstublieft op dat er twee verschillende vragenlijsten zijn, één voor de doelgroep van 13 tot en met 15 jaar en één voor de doelgroep van 16 tot en met 18 jaar. Het is dus van belang dat u de juiste wervingsbrief naar de juiste jongeren stuurt.
Mocht u hier vragen over hebben dan horen wij dat graag. U kunt contact met ons opnemen per mail:
Alvast hartelijk bedankt namens alle betrokken onderzoekers,
Dunya, Fleur, Hanneke, Kevin, Koosje, Lara, Laura, Michelle, Minne & Swareshwani
"*" geeft vereiste velden aan
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?