Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 4 augustus 2017
Graag nodigen wij je uit op het concept van de JGZ-richtlijn Taalontwikkeling te reageren. Dit kan tot 1 november 2017.
De richtlijn is bedoeld voor JGZ-professionals (jeugdartsen, verpleegkundig specialisten, jeugdverpleegkundigen, doktersassistenten en andere JGZ-professionals zoals preventief werkend logopedisten). De richtlijn helpt bij contacten met jeugdigen en hun ouders/verzorgers. Hij wordt ontwikkeld in opdracht en met financiering van ZonMw. De conceptversie voor de praktijktest en de landelijke commentaarronde is beoordeeld door de Richtlijnadviescommssie (RAC) van het NCJ.
De richtlijn Taalontwikkeling
Op dit moment wordt de nieuwe richtlijn in de praktijk getest en start een schriftelijke landelijke commentaarronde. De richtlijnontwikkelaar is vooral benieuwd naar:
Omdat het een conceptrichtlijn betreft, heb je een inlogcode nodig om commentaar te geven. Deze kun je opvragen bij Caren Lanting (caren.lanting@tno.nl). Je ontvangt naast de inlogcode ook een tabel waar je je commentaar op de richtlijn in kunt geven. De werkgroep bundelt de ontvangen commentaren en verwerkt deze in een definitieve versie van de richtlijn.
Stuur je opmerkingen op de conceptrichtlijntekst in de commentaartabel vóór 1 november 2017 per e-mail naar Caren Lanting via caren.lanting@tno.nl.
Hartelijk dank voor je medewerking!
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.