Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 25 oktober 2018
Frank Bluiminck, directeur Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) schreef een artikel over Integrale Vroeghulp voor Binnenlands Bestuur. ‘Over recept gesproken: Oudhollandse gerechten waarin vertrouwde groenten als pastinaak of schorseneren waren opgenomen, raakten in de vergetelheid. Maar ze zijn weer überhip, doordat de chefs die het kunnen weten ze niet uit het oog waren verloren. Bewezen gezond, vertrouwd en toekomstbestendig. Integrale Vroeghulp is een onmisbaar Oudhollands gerecht en moet weer in heel Nederland op de kaart.’
Lees het volledige artikel ‘Integrale Vroeghulp, vergeten recept voor gezinsondersteuning’ >
Om zorg zo goed mogelijk te organiseren rond de behoeften van kind en gezin is een hulpmiddel ontwikkeld voor professionals: de reflectietool ‘Integrale zorg voor kind en gezin’. Ook Integrale Vroeghulp, waarvan de landelijke coördinatie bij het NCJ ligt, is opgenomen als praktijkvoorbeeld.
Bekijk de reflectietool voor het organiseren van integrale zorg voor kind en gezin >
De JGZ is een belangrijke partij voor het signaleren en helpen van kinderen met psychosociale problemen. Dit doen zij door:
Neem voor vragen over (de organisatie van) Integrale Vroeghulp contact op met de landelijke Integrale Vroeghulp adviseurs Jitty Runia, 06-36418017, jrunia@ncj.nl of Lieke van der Meulen, 06-13136499, lvandermeulen@ncj.nl.
Bron: Binnenlands Bestuur
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.