Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 16 december 2021
De Kennisrotonde is een uniek loket voor de snelle beantwoording van vragen uit de praktijk met kennis die al voorhanden is. Iedereen die werkt in het onderwijs of in het jeugddomein kan vragen stellen. Deze vragen beantwoordt de Kennisrotonde met wetenschappelijk gefundeerde inzichten over wat wel en wat niet werkt.
De Kennisrotonde is niet bedoeld om nieuw onderzoek te doen. De Kennisrotonde zoekt naar het antwoord op je vraag door in de literatuur voor jou op zoek te gaan naar bestaande kennis. Het gaat dus over kennis die al beschikbaar is, ‘op de plank ligt’, en waar je in jouw werkpraktijk iets aan kunt hebben. In dit artikel lees je wie de ‘kennismakelaar’ is en welke vragen er al binnenkwamen.
Draait jouw werk om kinderen of jongeren? Heb je wetenschappelijke kennis nodig om je beleid of je werkwijze te verbeteren? Stel nu heel gemakkelijk hier je vragen.
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.
"*" geeft vereiste velden aan