
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 24 mei 2017
In de JGZ worden verschillende methodieken gebruikt die uitgaan van het kind in zijn context. Het NCJ verkent deze verschillende JGZ-methodieken met als doel de verschillen en overeenkomsten transparant te presenteren. Hierdoor kunnen JGZ-organisaties een weloverwogen keuze maken.
In bijeenkomsten met de ontwikkelaars van deze methodieken is inhoudelijke informatie gedeeld, zijn overeenkomsten en lacunes verkend en worden ambities voor de toekomst geformuleerd, zoals gezamenlijke doorontwikkeling. Binnenkort wordt dit overzicht op de website van het NCJ gepresenteerd.
Op dit moment zijn negen JGZ-methodieken hierbij betrokken:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marga Beckers.
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?