Nieuwsbericht

Lezingencyclus - Vroegsignalering lvb: in het belang van het kind of belemmering voor normalisering?

woensdag 21 november 2018

In december wordt weer een bijeenkomst georganiseerd in het kader van de lezingencyclus ‘Opvoeden en opgroeien tussen wetenschap en praktijk’. De bijeenkomst vindt plaats op maandag 17 december a.s. met het thema: ‘Vroegsignalering lvb: in het belang van het kind of belemmering voor normalisering’.

In hoeverre is vroegtijdige screening op een licht verstandelijk beperking (lvb) in het belang van het kind? Tijdens deze bijeenkomst van de lezingencyclus 'Opvoeden en opgroeien tussen wetenschap en praktijk' wordt ingegaan op de vraag wat de zin en onzin is van het labelen van kinderen met diagnostische etiketten.

De lezing vindt plaats in het Academiegebouw aan het Domplein in Utrecht en duurt van 16:00 uur tot 17:30 uur, aansluitend is er een borrel. Meer informatie en aanmelden voor de bijeenkomst kan via de website van het NJi.

MEER INFORMATIE EN AANMELDEN >

Integrale Vroeghulp

Integrale Vroeghulp is het perfecte voorbeeld van de vroegtijdige, integrale jeugdhulp voor jonge complexe 'puzzelkinderen', maar zit na de decentralisatie in de verdrukking. De tijdens de bijeenkomst aanwezige spreker Ruud Grondel, schreef eerder een artikel en blog over Integrale Vroeghulp.
Lees het artikel van Ruud Grondel ‘Integrale Vroeghulp is en blijft nodig voor 'puzzelkind'
Lees het blog van Ruud Grondel ‘'Een integrale brede blik is goud waard'
De lezingencyclus is een initiatief van het Nederlands Jeugdinstituut, de Universiteit Utrecht, het Trimbos-instituut, het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie, het Landelijk Kenniscentrum LVB, het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid en de NVO.

Bekijk ook: