
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 16 december 2021
De Kennisrotonde is een uniek loket voor de snelle beantwoording van vragen uit de praktijk met kennis die al voorhanden is. Iedereen die werkt in het onderwijs of in het jeugddomein kan vragen stellen. Deze vragen beantwoordt de Kennisrotonde met wetenschappelijk gefundeerde inzichten over wat wel en wat niet werkt.
De Kennisrotonde is niet bedoeld om nieuw onderzoek te doen. De Kennisrotonde zoekt naar het antwoord op je vraag door in de literatuur voor jou op zoek te gaan naar bestaande kennis. Het gaat dus over kennis die al beschikbaar is, ‘op de plank ligt’, en waar je in jouw werkpraktijk iets aan kunt hebben. In dit artikel lees je wie de ‘kennismakelaar’ is en welke vragen er al binnenkwamen.
Draait jouw werk om kinderen of jongeren? Heb je wetenschappelijke kennis nodig om je beleid of je werkwijze te verbeteren? Stel nu heel gemakkelijk hier je vragen.
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?
"*" geeft vereiste velden aan