Robin Hood Project gestart
Robin Hood neemt van hen die genoeg hebben en geeft aan hen die dat nodig hebben. Dat gaan we doen in dit meerjarige project: we zorgen dat gezinnen met jonge kinderen geen geld mislopen.
Nieuws 24 mei 2017
In de JGZ worden verschillende methodieken gebruikt die uitgaan van het kind in zijn context. Het NCJ verkent deze verschillende JGZ-methodieken met als doel de verschillen en overeenkomsten transparant te presenteren. Hierdoor kunnen JGZ-organisaties een weloverwogen keuze maken.
In bijeenkomsten met de ontwikkelaars van deze methodieken is inhoudelijke informatie gedeeld, zijn overeenkomsten en lacunes verkend en worden ambities voor de toekomst geformuleerd, zoals gezamenlijke doorontwikkeling. Binnenkort wordt dit overzicht op de website van het NCJ gepresenteerd.
Op dit moment zijn negen JGZ-methodieken hierbij betrokken:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marga Beckers.
Robin Hood neemt van hen die genoeg hebben en geeft aan hen die dat nodig hebben. Dat gaan we doen in dit meerjarige project: we zorgen dat gezinnen met jonge kinderen geen geld mislopen.
In een challenge voor de Universiteit Utrecht gingen vier masterstudenten aan de slag met de vraag wat het belang is van overgangsrituelen voor jeugdigen op school.
Vanaf dit najaar starten de commentaarrondes van het Cluster Psychosociaal & Gedrag. Tot en met 12 januari 2026 is het mogelijk om commentaar te geven bij de herziene JGZ-richtlijn Autisme. Tot en met 17 februari 2026 bij de herziene JGZ-richtlijn ADHD.