Feedback gevraagd: registratieset prenataal huisbezoek
NCJ en Nictiz hebben registratie-elementen voor het PHB uitgewerkt tot een eerste release (alfarelease) van de registratieset PHB. Tot 20 januari is het mogelijk om hier feedback op te geven.
Nieuws 3 augustus 2017
Pharos ontwikkelde in samenwerking met het NCJ twee beeldverhalen over veilig social media gebruik. De beeldverhalen zijn ontwikkeld voor VoorZorg moeders, maar zijn breder inzetbaar in de JGZ. Voor de ontwikkeling van de twee nieuwe beeldverhalen is aan VoorZorg moeders gevraagd hoe zij tegen social media aankijken en aan welke informatie zij behoefte hebben. De verhalen zijn tijdens de ontwikkeling ook door diverse moeders getest.
Als je net een baby hebt gekregen, ben je trots op je kindje en wil je dat graag met iedereen delen. Een foto of filmpje is dan zo gemaakt en gedeeld via social media. Maar wat kun je beter wel en wat kun je beter niet doen op social media. In twee beeldverhalen, ‘Dewi en sociale media’ en ‘Je kindje en sociale media’ worden tips gegeven voor veilig social media gebruik.
‘Dewi en social media’
Hoe maak je de juiste afwegingen bij het gebruik van sociale media? Als een foto of video op internet staat gaat het er nooit meer vanaf.
Bekijk het beeldverhaal ‘Dewi en social media’
‘Je kindje en social media’
Het is belangrijk om na te denken voordat je een foto of film op social media plaatst. Stel je voor dat je kind later groot is: je kind wil zelf beslissen wie de foto kan zien.
Bekijk het beeldverhaal ‘Je kindje en social media’
Gebruik van beeldverhalen
Beeldverhalen:
Meer informatie
Voor vragen kun je contact opnemen met Trudy Dunnink (adviseur NCJ) of met Marjolein Keij (projectleider Jeugd en Gezondheid bij Pharos) via m.keij@pharos.nl.
Bekijk ook:
NCJ en Nictiz hebben registratie-elementen voor het PHB uitgewerkt tot een eerste release (alfarelease) van de registratieset PHB. Tot 20 januari is het mogelijk om hier feedback op te geven.
Herken het meest voorkomende verkoudheidsvirus bij kinderen: het RS-virus. Nu beschikbaar: een chatbot om snelle, betrouwbare antwoorden te geven.
De tweede helft van januari aanstaande starten de commentaarrondes Kindermishandeling en Mondzorg.
"*" geeft vereiste velden aan