Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 30 maart 2023
De Landelijke Borstvoedingsraad wil graag meer inzicht krijgen in overtredingen van de Warenwet en/of de WHO Code en daarbij hebben we jouw hulp hard nodig.
Heb je een advertentie gezien, een promotie binnen een gezondheidsinstelling of kinderopvang of een sponsoring van een training of bijeenkomst door een fabrikant van moedermelkvervangende middelen? Dit is een overtreding van de Warenwet en/of WHO Code voor het op de markt brengen van moedermelkvervangende middelen.
Via dit formulier kun je de LBR op de hoogte brengen van de overtreding of schending. De LBR wil de zo verkregen informatie gebruiken om in gesprekken met stakeholders aandacht te vragen voor schendingen en het belang van objectieve / onafhankelijke voorlichting en informatie.
Omdat de Landelijke Borstvoedingsraad meldingen alleen verzamelt om een indruk te krijgen van wat er zoal speelt, is het van belang dat de (vermeende) overtredingen ook altijd bij de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit worden gemeld. Zij zijn verantwoordelijk voor het aanspreken van bedrijven die de overtredingen maken. Een melding bij de NVWA doen, kan op hun website. Klik daarbij op “Doe een melding over levensmiddelen” en kies dan voor “u bent verkeerd voorgelicht of benadeeld”.
"*" geeft vereiste velden aan
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.