
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 31 juli 2018
Een groot aantal partijen werkt aan het ontwikkelen van een kennisagenda Jeugd. Deze kennisagenda kan richting geven aan onderzoek naar thema’s rond de jeugd voor de komende jaren. Ondertussen is al veel input opgehaald voor de kennisagenda en verschijnt de concepttekst van de kennisagenda naar verwachting medio september online. Vanaf dat moment kun je reageren op het concept, laat daarvoor je gegevens voor 15 september achter en blijf op de hoogte.
De noodzaak voor een kennisagenda Jeugd kwam voort uit de route ‘Jeugd in ontwikkeling, opvoeding en onderwijs’ van de Nationale Wetenschapsagenda. In deze route wordt de jeugd in al haar ontwikkelingscontexten centraal gesteld. Eerder dit jaar werd al om een bijdrage van professionals gevraagd om de gelegenheid te bieden om invloed uit te oefenen op de onderwerpen die op de agenda komen.
Reageren op het concept
Zodra het concept van de kennisagenda Jeugd online gaat, is er een reactiemogelijkheid.
Ontvang een bericht als de concept Kennisagenda Jeugd online staat >
Nationale Wetenschapsagenda
Bekijk ook:
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?
"*" geeft vereiste velden aan