
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 14 maart 2017
Beleidsadviseurs bij gemeenten hebben met veel sectoren te maken. De domeinen van zorg, welzijn, participatie, jeugd, wonen en ruimtelijke ordening raken steeds meer met elkaar verbonden.
Vraagstukken worden complexer van aard en vragen steeds vaker om een integrale oplossing, maar hoe vind je hiervoor de juiste informatie? Wat is er al beschikbaar? Hoe wordt de kennis in de praktijk gebruikt en wat werkt wel/niet? Naar deze vragen deed ‘Integraal werken in de wijk onderzoek’.
Hiervoor is het model ‘de kennislemniscaat’ benut. Deze laat zien hoe kennis een weg vindt naar de praktijk. En, andersom, hoe kennis uit de praktijk verder ontwikkeld kan worden, voeding geeft aan het beleid en onderzoeksthema’s agendeert.
Het model toont de samenhang tussen landelijke en lokale kennisinfrastructuren als twee in elkaar overlopende, collectieve kennis- en verbetercycli.
Wil je weten..
– wie hebben deelgenomen?
– wat de overeenkomstige onderwerpen zijn?
– wat er per kennisonderdeel wordt aangegeven?
… lees dan deze infographic
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?