Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 24 mei 2022
Hoe zorgen we met elkaar dat onze kinderen en jongeren zich optimaal ontwikkelen, dat zij uit het onderwijs kunnen halen wat erin zit en goed toegerust de arbeidsmarkt op gaan? Wie komt wie tegen als kinderen opgroeien en naar school gaan, wie doet wat, hoe werken we preventief samen en hoe kunnen we elkaar versterken in het belang van kinderen en jongeren? Hierover gaat Ingrado, de branchevereniging van leerplicht en RMC, graag in gesprek met professionals uit onderwijs, gemeente, JGZ en jeugdhulpverlening in de regio.
Vertrekpunt voor het gesprek is de unieke documentaire ‘De rol van de leerplichtambtenaar in het sociaal domein’. Daarin wordt een leerplichtambtenaar tijdens haar werk gevolgd; in gesprek met ouders, met scholen en met netwerkpartners. Dat is vaak complexe casuïstiek, in een complexe samenwerkingsomgeving.
Meld je aan voor een inspirerende bijeenkomst over onderwijs en ontwikkeling, over samenwerking, en over ieders rol en betekenis voor jongeren.
Voor wie? Professionals uit onderwijs, gemeente, JGZ en jeugdhulpverlening.
Programma
Wil je meer informatie of heb je vragen? Neem contact op met René Halberstadt (0682883244 of R.Halberstadt@ingrado.nl)
"*" geeft vereiste velden aan
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.