Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 29 maart 2017
Integraal werken in de Wijk (IWW) ontwikkelde een publicatie waarin zeventien gemeenten vertellen over de voor- en nadelen van de gekozen vorm van (wijk)teams in de jeugdgezondheidszorg. Deze publicatie biedt hulp bij de doorontwikkeling van integraal werken met (wijk)teams in jouw gemeente.
In de publicatie Organisatievormen en positionering van (wijk)teams blikken diverse gemeenten twee jaar na de decentralisaties en de massale ontwikkeling van (wijk)teams terug op de keuzes die zij maakten bij de oprichting van de teams.
Omdat gemeenten naast cijfers over de feitelijke stand van zaken ook behoefte hebben aan de verhalen achter de cijfers, bevat deze publicatie ervaringskaarten met positieve punten, aandachtspunten en inspirerende gedachtenkaarten. Deze zijn gebaseerd op ervaringen met verschillende organisatievormen en positioneringen van de (wijk)teams uit de literatuur. Ook ervaringen die zijn opgedaan uit gesprekken met medewerkers uit zeventien gemeenten droegen hieraan bij.
Het doel van de publicatie is beleidsmedewerkers, projectleiders, kwartiermakers, wethouders en/of raadsleden te helpen bij de doorontwikkeling van het integraal werken in jouw gemeente.
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?