
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 1 februari 2016
De tijd nemen voor reflectie gaat niet vanzelf. Voor de JGZ-professional brengt elke dag drukte en hectiek met zich mee, waardoor het niet altijd lukt om stil te staan bij het verloop van de dag. Toch kan reflectie veel opleveren voor de hele jeugdgezondheidszorg. Regelmatig met elkaar bekijken hoe je ervoor staat, kan zelfs voor tijdwinst zorgen.
Door op een vernieuwende en creatieve manier aan de slag te gaan met feedback en intervisie krijgen bestaande reflectietrajecten een extra boost. Dit inspiratieboekje is speciaal voor de JGZ ontwikkeld, om alleen, met collega’s én met de klant – kinderen, jongeren en ouders – nieuwe ideeën op te doen voor optimale reflectie.
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?