
Nieuw artikel in TJGZ over toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Nieuws 1 februari 2016
Opgroeien als jongere is een dynamische tijd, waarin veel gebeurt en veel uitdagingen voorkomen. Jongeren nemen nieuwe posities in ten opzichte van hun ‘nieuwe’ lichaam, ten opzichte van leeftijdgenoten én van ouders en andere volwassenen. Zij hebben ruimte nodig om te kunnen experimenteren, grenzen op te zoeken en ervaringen te delen.
De JGZ heeft veel kansen om samen met het voorgezet onderwijs jongeren zo goed mogelijk te ondersteunen in deze onzekere en levendige periode. Door in gesprek te gaan met scholen en gemeenten kunnen de krachten gebundeld worden. Lees meer over de mogelijkheden van de JGZ op school in de Factsheet Voorgezet Onderwijs
Nederland kent steeds meer initiatieven die de verbinding tussen scholen en de JGZ versterken. Door de ruime keuze kan gezamenlijk beslist worden welke vormen van voorlichting, gezondheidsscreening en ondersteuning past bij het gewenste schoolbeleid. Meer informatie is weergegeven op de pagina Onderwijs van het NCJ.
Dit artikel van TJGZ gaat over het toewerken naar gerichtere verwijscriteria voor voorschoolse educatie.
Werk je in de jeugdgezondheidszorg (JGZ) en wil je meewerken om de herziene JGZ-richtlijn Opvoedondersteuning zo toepasbaar mogelijk te maken in de praktijk? Doe dan mee aan de praktijktest!
Klimaatverandering is niet alleen een milieuvraagstuk, maar óók een gezondheidsvraagstuk. Welke rol kan de JGZ hierin spelen?